Baner

Szukasz ubezpieczenia?

Znajdziemy ofertę
najlepszą dla Ciebie!

Telefon

+48 510 054 520

Bielsko-Biała, ul. Grażyńskiego 12
Wilkowice, ul. Kościelna 3

Ważne informacje

separation icon

Jesteś właścicielem budynku?

Pamiętaj, że na właścicielu budynku ciążą obowiązki dotyczące przeglądów i konserwacji.

Poniżej ich wykaz i częstotliwość wykonywania:

  • Stan techniczny instalacji gazowej

    sprawdź: co najmniej raz w roku

  • Stan techniczny przewodów kominowych:
    • dymowych,
    • spalinowych,
    • wentylacyjnych

    sprawdź: co najmniej raz w roku

  • Stan techniczny i przydatność obiektu budowlanego, estetyka tego obiektu oraz jego otoczenie, w tym:
    • ściany zewnętrzne,
    • balustrada,
    • loggie i balkony,
    • urządzenia zamocowane do ścian i dachu,
    • elementy odwodnienia budynku oraz obróbki blacharskie,
    • pokrycie dachowe,
    • instalacja c.o. i ciepłej wody użytkowej,
    • instalacja kanalizacyjna,
    • przejścia przyłączy instalacyjnych przez ściany budynku

    sprawdź: co najmniej raz na pięć lat

  • Przegląd instalacji elektrycznej w zakresie stanu sprawności połączeń, osprzętu, zabezpieczeń i środków ochrony od porażeń, oporności izolacji przewodów oraz uziemień instalacji i aparatów

    wykonaj: co najmniej raz na pięć lat

  • Stan techniczny i przydatność do użytkowania instalacji odgromowej (jeżeli jest wymagana i zainstalowana)

    sprawdź: co najmniej raz na pięć lat

  • Stan techniczny kotłów (z uwzględnieniem efektywności energetycznej oraz stosunku do potrzeb użytkowych) węglowych i olejowych o efektywnej nominalnej wydajności od 20 do 10 kW oraz wszystkich kotłów gazowych

    sprawdź: co najmniej raz na cztery lata

  • Jednorazowa kontrola instalacji grzewczej z kotłem o efektywnej nominalnej wydajności powyżej 20 kW obejmująca ocenę efektywności energetycznej i doboru wielkości kotła, ocenę parametrów instalacji oraz dostosowania do funkcji jaką ma ona spełniać

    wykonaj: po piętnastu latach użytkowania, licząc od daty umieszczonej na tabliczce znamionowej kotła

  • Czyszczenie przewodów kominowych:
    • dymowych i spalinowych od palenisk na paliwo stałe (węgiel, drewno),

      wykonaj: co najmniej raz na trzy miesiące

    • dymowych i spalinowych od palenisk na paliwo stałe (olej) i gazowe,

      wykonaj: co najmniej raz na sześć miesięcy

    • wentylacyjnych

      wykonaj: co najmniej raz w roku, jeżeli większa częstotliwość nie wynika z warunków użytkowania

separation icon

Jesteś właścicielem pojazdu?

Pamiętaj o obowiązku ubezpieczenia oc. brak oc podlega karze finansowej.

Wysokość opłat za brak ubezpieczenia obowiązkowego w 2025 roku:

OC komunikacyjne – samochody osobowe

100% ( brak OC powyżej 14 dni ) – 9 330 zł
50%   ( brak OC od 4 do 14 dni ) – 4 670 zł
20%   ( brak OC od 1 do 3 dni ) – 1 870 zł

OC komunikacyjne – samochody ciężarowe, ciągniki samochodowe i autobusy

100% ( brak OC powyżej 14 dni ) – 14 000 zł
50%   ( brak OC od 4 do 14 dni ) – 7 000 zł
20%   ( brak OC od 1 do 3 dni ) – 2 800 zł

OC komunikacyjne – pozostałe pojazdy

100% ( brak OC powyżej 14 dni ) – 1 560 zł
50%   ( brak OC od 4 do 14 dni ) – 780 zł
20%   ( brak OC od 1 do 3 dni ) – 310 zł

separation icon

Jesteś właścicielem gospodarstwa rolnego?

Pamiętaj o obowiązku ubezpieczenia oc. brak oc podlega karze finansowej.

Taryfikator kar na rok 2025 poniżej:

OC rolników

Opłata za brak OC rolników w 2025 roku wynosi – 470 zł

Ubezpieczenie budynków rolniczych

Opłata za brak ubezpieczenia budynków rolniczych od ognia i innych zdarzeń losowych w 2025 roku wynosi – 1 170 zł

separation icon

Jesteś poszkodowany przez nieubezpieczonego posiadacza pojazdu mechanicznego, nieubezpieczonego rolnika lub niezidentyfikowany pojazd mechaniczny?

Pamiętaj jakie dokumenty należy zabezpieczyć na miejscu zdarzenia.

Przeczytaj jak postępować w przypadku takiej sytuacji:

  • spisz dokładną datę i miejsce zdarzenia,
  • spisz numery rejestracyjne, numery VIN oraz marki i modele pojazdów biorących udział w zdarzeniu,
  • spisz imiona i nazwiska, adresy oraz numery telefonów i e-mail osób biorących udział w zdarzeniu (poszkodowani, sprawcy, świadkowie zdarzenia),
  • wezwij policję lub razem ze sprawcą sporządź oświadczenie o okolicznościach zdarzenia,
  • sprawdź, czy sprawca posiada dokument ubezpieczenia (polisa OC, ubezpieczenie graniczne) i spisz numer polisy oraz nazwę ubezpieczyciela.
Jak zgłosić szkodę do UFG?

Szkodę spowodowaną przez nieubezpieczonego rolnika, nieubezpieczonego posiadacza pojazdu mechanicznego, podlegającego obowiązkowemu ubezpieczeniu OC lub niezidentyfikowany pojazd mechaniczny należy zgłosić za pośrednictwem dowolnego ubezpieczyciela oferującego ubezpieczenia komunikacyjne OC. W praktyce jest to każdy ubezpieczyciel będący członkiem UFG. Żaden ubezpieczyciel nie może odmówić przyjęcia zgłoszenia takiej szkody.

Proces rozpatrywania roszczeń w toku likwidacji szkody

Zgodnie z art. 108 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych:

  • roszczenie do Funduszu zgłasza się przez którykolwiek zakład ubezpieczeń oferujący obowiązkowe ubezpieczenia OC (OC komunikacyjne i OC rolników),
  • zakład ubezpieczeń nie może odmówić przyjęcia zgłoszenia szkody,
  • ubezpieczyciel przeprowadza pełne postępowanie likwidacyjne dotyczące stanu faktycznego wypadku, zasadności roszczeń i wysokości odszkodowania oraz informuje osobę zgłaszająca roszczenia, jakie dokumenty są potrzebne do ustalenia odszkodowania,
  • następnie ubezpieczyciel przesyła kompletne akta do Funduszu, a Fundusz wypłaca odszkodowanie.

Oznacza to, że w sytuacjach uzasadniających wypłatę odszkodowania przez UFG likwidator zakładu ubezpieczeń przeprowadza pełen proces likwidacji szkody w zakresie ustalenia:

  • właściwości UFG,
  • odpowiedzialności cywilnej sprawcy,
  • ustalenia rozmiaru szkody,
  • zasadności wniesionych roszczeń.

Zatem weryfikacja roszczeń i propozycja wysokości odszkodowania (świadczenia) leżą w kompetencjach likwidatora zakładu ubezpieczeń. Po przygotowaniu akt szkody przez zakład ubezpieczeń, zgodnie z wymaganym ustawą zakresem, następuje przekazanie ich do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Przygotowanie decyzji leży w kompetencjach Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Termin na wydanie decyzji przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny wynosi 30 dni, licząc od daty otrzymania akt szkody od zakładu ubezpieczeń. Jeśli w tym terminie nie jest możliwe wyjaśnienie okoliczności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności Funduszu lub wysokości świadczenia, decyzja o wypłacie lub odmowie wypłaty powinna zostać wydana w terminie 14 dni od daty wyjaśnienia powyższych okoliczności. Bezsporna część świadczenia powinna zostać wypłacona w ciągu 30 dni od momentu otrzymania akt szkody przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny.

Dodatkowe informacje o procesie rozpatrywania roszczeń dla szkód likwidowanych w ciężar UFG
  • UFG odpowiada za szkody osobowe i majątkowe spowodowane przez nieubezpieczonych sprawców.
  • UFG nie odpowiada za szkody wyrządzone w mieniu, jeśli poszkodowany zaspokoił roszczenie na podstawie umowy ubezpieczenia dobrowolnego (np. posiada ubezpieczenia AC dla uszkodzonego pojazdu). Fundusz wyrównuje poszkodowanemu szkodę w części niezaspokojonej przez ubezpieczenie dobrowolne (np. utracone zniżki składki za ubezpieczenie). W związku z nowelizacją art. 106 ust. 1 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, jeśli poszkodowany posiada ubezpieczenie dobrowolne na uszkodzony pojazd, przysługuje mu wybór pomiędzy uzyskaniem pełnego odszkodowania od UFG w ramach odpowiedzialności cywilnej sprawcy zdarzenia, za którego odpowiedzialność ponosi UFG lub z umowy ubezpieczenia dobrowolnego – zawartego u wybranego ubezpieczyciela i na warunkach przewidzianych w ramach tego ubezpieczenia dobrowolnego.
  • UFG odpowiada za szkody osobowe i majątkowe wyrządzone w okolicznościach uzasadniających odpowiedzialność cywilną posiadacza lub kierującego pojazdem mechanicznym w sytuacji, gdy tożsamości sprawców nie ustalono (w przypadku szkód majątkowych wyłącznie pod warunkiem, że w trakcie wypadku doszło do obrażeń ciała u któregokolwiek z jego uczestników, a naruszenie czynności narządu ciała lub rozstrój zdrowia trwały dłużej niż 14 dni).
  • W przypadku szkód majątkowych powstałych w okolicznościach uzasadniających odpowiedzialność cywilną posiadacza lub kierującego pojazdem mechanicznym spowodowanych przez sprawców, których tożsamości nie ustalono i jednocześnie spełniony zostaje warunek, że w trakcie wypadku doszło do obrażeń ciała u któregokolwiek z jego uczestników, a naruszenie czynności narządu ciała lub rozstrój zdrowia trwały dłużej niż 14 dni wypłacane odszkodowanie jest pomniejszane o równowartość 300 EUR (kurs średni NBP na dzień ustalania odszkodowania).
  • W przypadku pojazdów zarejestrowanych na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (kraje Unii Europejskiej oraz Islandii i Lichtenstein), a także Szwajcarii, Andory i Chorwacji nie jest wymagane dodatkowe potwierdzenie faktu zawarcia umowy ubezpieczenia OC. Przyjmuje się, że jeśli pojazd ma tablice rejestracyjne, to jest ubezpieczony.
  • W przypadku pojazdów zarejestrowanych w krajach poza EOG, ale należących do Systemu Zielonej Karty potwierdzeniem zawarcia umowy ubezpieczenia OC jest tzw. Zielona Karta.
  • W przypadku pojazdów zarejestrowanych poza EOG i nie należących do Systemu Zielonej Karty, wymagane jest wykupienie tzw. ubezpieczenia granicznego, obowiązującego co najmniej 30 dni.
  • Jeśli sprawca kolizji lub wypadku – cudzoziemiec – w momencie zdarzenia nie posiada ważnej polisy OC, to odszkodowanie wypłaci Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, ale tylko obywatelom polskim.
  • UFG odpowiada również za wypadki na terenie Polski spowodowane przez nieubezpieczony pojazd zarejestrowany za granicą, który był pozbawiony znaków rejestracyjnych, bądź znaki te nie były przy­dzielone mu przez właści­we władze. Dotyczy to pojazdów zarejestrowanych w krajach: Unii Europejskiej, Andory, Chorwacji, Islandii, Lichtenstein, Norwegii i Szwajcarii (formalnie chodzi o te państwa, których biuro narodowe jest sygnatariu­szem Jednolitego Porozumienia mię­dzy Biurami Narodowymi – Regulami­nu Wewnętrznego).
separation icon

Czy karta ekuz zastąpi ubezpieczenie travel?

Pamiętaj o zasadniczych różnicach.

Poniżej porównanie karty ekuz i ubezpieczenia travel:

EKUZ: Honorowana wyłącznie w publicznych placówkach służby zdrowia, które mają umowy z odpowiednikiem polskiego NFZ

TRAVEL: Gwarancja pokrycia kosztów leczenia we wszystkich dostępnych placówkach medycznych, również prywatnych do sumy ubezpieczenia KL

EKUZ: Obowiązuje system współfinansowania przez pacjenta świadczeń medycznych – pokrycie części kosztów na zasadach obowiązujących w danym państwie UE – koszty te nie są refundowane przez NFZ

TRAVEL: Brak partycypacji ubezpieczonego w kosztach leczenia – odpowiedzialność do wysokości sumy ubezpieczenia, która może wynieść nawet 3 000 000 zł; pełna refundacja kosztów leków przepisanych przez lekarza i zakupionych zagranicą

EKUZ: Brak pokrycia kosztów poszukiwania i ratownictwa

TRAVEL: Koszty poszukiwania i ratownictwa w zakresie podstawowym ubezpieczenia bez limitu sumy ubezpieczenia

EKUZ: Brak pokrycia kosztów transportu do kraju oraz transportu zwłok

TRAVEL: Koszty transportu bez ograniczeń sumy ubezpieczenia

EKUZ: Brak usług assistance

TRAVEL: Szeroki zakres usług assistance np. opieka nad nieletnimi dziećmi, pomoc tłumacza, przedłużenie ochrony o 48 godzin, czy odwiedziny osoby wskazanej, pakiet Pandemia, pakiet Żywioły i inne

EKUZ: Brak dodatkowych ubezpieczeń

TRAVEL: Dodatkowo: NNW, OC w życiu prywatnym, bagaż podróżny (w tym sprzęt sportowy), kontynuacja leczenia na terenie RP, zniesienie udziału własnego w wynajętym pojeździe, pakiet Bezpieczny Dom

Polski świadczeniobiorca przebywający na terenie innego państwa członkowskiego będzie w zakresie zasad finansowania świadczeń traktowany jak obywatel tego państwa, na terenie którego przebywa.

Zapytaj o ubezpieczenie i cenę

Proszę o przygotowanie oferty ubezpieczenia

(przygotowanie oferty jest bezpłatne i niezobowiązujące)

Należy wypełnić przynajniej jedno z pól telefon/e-mail.